fredag 2 oktober 2015

Produktiv dag

Godkväll på er!

Trodde nästan att denna fredag skulle vara något att gömma sig ifrån, men den var snäll mot mig och visade sin  bästa sida.
För min morgon började inte så bra.
Vaknade halv 5, och fick inte sömn efter det mera.
Låg och vred mig tills jag tre timmar senare slumrade till.
Men drömde konstigheter så vaknade ganska hastigt till igen - och så fortsatte det tills jag steg upp.
Inte kul.

Nå, blev gym på morgonen även om jag kände mig svagare än på hela veckan.
Visste att legday väntade och såg inte fram emot det för fem penni.
Och jaa, det var tungt så in och förbannat.
Men det är i dessa situationer som det blir klart vad man är gjord av - körde alla övningar fullt ut till slut tills jag hade gråten i halsen.
Så trött och kraftlös var jag.
Dock fick jag lite energi tillbaka efter lunchen, och då satte jag igång med storstädning i lägenheten.
Mams, paps och syster kommer hit och hälsa på Daisy och Stampe imorgon, så då vill man ju att det är fint.
Så kaninburar har städats, golv tvättats, dammsugaren har varit i full gång och all disk är gjord.
Även mathandeln är fixad så behöver inte ens fundera på det mera denna vecka.
Och förstås det viktigaste: har praktikplats till i vinter!
Blev klart idag när jag ringde och hörde mig för, so happy och kommer bli såå bra!
Har dessutom hunnit med lite kaffedejter, så kan gott och väl säga att man gjort sitt idag.

Så jaa, ingen kvällsträning (bara storstädning) så att man är taggad för imorgon.
Tänker nämligen inte må som idag, då det var det jobbigaste fanet ever!
Min träning på gymmet torsdagkväll däremot var nog den bästa workout:en jag har på sjuukt länge!
Allt kändes lätt, tog i för kung och fosterland (har träningsvärk i ryggen idag - scoooore!) och körde t.o.m en extra 20 minuter på springmattan till den sedvanliga cardion.
Blev dryga 3km allt vad kroppen orkade, och vetni, var så chockad efteråt hur länge jag orkade mata på 13,7km/h att jag trodde det inte var möjligt!
Tydligen måste man pressa sig lite ibland, hehe.

Nåjo hörni, förhoppningsvis sover jag bättre inatt och får en awesome lördag.
Det hoppas jag ni får iallafall,

PUSS!

Torsdagkväll at the gym, då man ännu hade en massa energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar