torsdag 30 juli 2015

Det händer i byn

Hej på er!

Vilken bajsdag det varit, småsaker har hela tiden gått åt helvete.
Dock har jag har en massa ljusglimtar också, så jag får tänka att det positiva överväger det negativa.
Woohoo!
Bland annat åkte jag till Karis för att träffa min fina familj.
Med mig hade jag också Stampe, som blev så glad när han fick härja på som en galning på gräsmattan.
På samma gång blev det också en träffis med min Emilia.
Alltför länge sen vi sågs senast, saknat den bruden <3
Men nu blir det träffis imorgon igen, så jag är glaaad!

Mamma hade bakat en blåbärspaj.

Sen fick jag också vara med om något mindre roligt idag.
Kom körande längs landsvägen, påväg mot Karis, då hela raden med bilar framför mig plötsligt bromsar in.
Tänker att det är nåt päron som skall vända in på nån liten väg, eller att det är polisen som har blåstest eller liknande.
Men nej, hela raden stannar in och plötsligt rör vi inte oss en meter.
Då börjar det slå in att det måsta ha hänt nåt allvarligt.
Man ser lampor blinka ett par bilar längre fram, en brandbil kommer bakifrån och vill förbi kön, och det bilflödet som borde komma emot är också stoppat.
En god 15-20 minuter får vi stå fast där, innan polisen släpper oss förbi, en efter en.
Frontalkrock tydligen, där de skadade förts bort i varsin ambulans.
Usch...
Skönt dock att slippa väntandet, och det var bara att tycka synd om de som stod i den typ 2-3 km långa kön på andra körfilen...

Utryckningsfordon all over the place.

Kön var kilometer lååååång.

Att sånt idag.

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar