torsdag 16 juli 2015

Båt-weekend

Från söndag till tisdag har jag varit ute på sjön.
Vi började med att starta söndag morgon mot Hitis, för att sen övernatta där.
Med på resan var hela min familj (alltså mamma,pappa och syster), plus farbror och plast farfar.
På måndagen styrde vi däremot seglen mot Utö, där också en natt ombord på schemat.
Tisdagen startade vi med mamma och syster hemåt med förbindelsebåt, och därmed var vårt äventyr över.

Men roligt hade vi!
Vi har upptäckt nya, fina platser, matat kossor, simmat, solat, tränat och skrattat tillsammans!
Har verkligen uppskattat den tid vi haft tillsammans som familj, och kan helt enkelt konstatera att jag har världens bästa föräldrar, syster, farbror och plast farfar!
Dessutom var vädret på vår sida, och vi hade full sol och minst 25 grader alla dagar typ.
Kallt var det dock i vattnet, så man höll på att förfrysa både fingrar och tår.
Men det lär ju vara hälsosamt på nåt jävla vis så.
Hehe.

Så nu, tillräckligt förklarat, njut av en bildboooom istället:
Mot Hitis kunde vi ligga ute på däck och njuta av det fina vädret.

Jag och mamma hade det bra!

Vi lärde också mamsen att ta selfien, och nu har vi nog skapat ett beroende.

"Nasse" a.k.a roddbåten fick också hänga med.

På Hitis hittade vi kossor, som jag faktiskt vågade mata.
Söta var dom!

Verkligen mysigt var det på Hitis.

Vår fina båt!

Plötsligt blev himlen full av gråa moln, så det var tur att vi hade hunnit utforska ön och rott innan.

Vi skulle även doppa oss från båten, men som ni ser så står det "hell" under ankaret så vi borde ha vetat att det inte var en bra idé...

För när vi stod där så öppnade sig plötsligt himlen och det blev svinkallt.
Inget dopp för mig alltså.

Måndag och vi styrde vidare mot Utö.
Jag navigerade också vid ett tillfälle, så som det sig bör.

Fint väder, och bara att njuta framme i fören.

Det är ingen liten båt vi snackar om...

Utö var lika fint som alltid, älska stället liksom!

Fyren har vi besökt en gång tidigare, och även om det inte är i användning mer så är den ändå lika ståtlig.

Blev några soltimmar på däck även vid bryggan, då vädret var så fint.

Och för att kompensera solandet så blev det hårdträning både måndag och tisdag.
Riktigt slut blev man i det varma vädret, hehe.

Pappa och farbror min <3

Fina systeri und moi.
<
Liten tjej i stort, kallt hav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar