tisdag 28 juli 2015

Ett besök till Helsingfors

Nåja, inlägg nr. 2 då.
Denna uppdatering kommer att handla om varför det varit dött på bloggen idag även om det varit en massa att skriva om.
Bestämde mig nämligen för att joina min syster på henned färd till Helsingfors idag.
Har inte varit till staden på en god stund, och jaa, varför inte liksom göra sällskap till sin fina syster?
Dessutom väntade wifey där, och hennes sällskap får jag ju inte njuta av alltför ofta.
Så jag och Hanna satt på Y-tåget mot stan på eftermiddagen.
Den sena starten gjorde att jag hann träna lite cardio på morgonen, så missade inget heller på träningsfronten.
Väl framme blev det först en promenad till Salutorget, följt av lite shopping.
Fyndade en hel del, bl.a en superfin partyklänning, topp och mys-shorts.
Allt som allt spenderade jag endast 30 euro på alla inköp, så var såå nöjd så!
Glada som lärkor skuttade vi sedan med Hanna och Ida till Friends and Brgrs.
Jag och Hanna har velat prova stället redan länge, och nu är det bara att konstatera att det rekommenderas varmt!
Tog en veggie burger, och jag kunde se bönorna och kikärterna i min biff mellan brödet!
Är det riktigt mat så är det!
Vi njöt av våra burgare i godan ro, innan det blev avfärd mot Karis igen.
Dagen i Helsingfors hade varit jätte rolig, och jag var stormförtjust i allt fint jag hade hittat.

Som ett bra avslut på denna dag blev det också en joggingtur runt Österby.
Trodde det skulle kännas tungt, men det gjorde verkligen inte det!
Stegen var lätta och skulle säkert orka två varv om inte klockan varit så mycke.
Så humöret steg ännu en smula.
Har dessutom fått fixat lite ärenden idag, så kan inte vara lyckligare.

Här är det en glad tjej som går nu och sova,

PUSS!

OMG - så yummy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar