söndag 2 augusti 2015

One shot, two shots, three shots, floor!

Hej på er fiinisar!

Efter ett sjukt roligt veckoslut så skulle jag nu inte tacka nej till att sova en vecka i sträck.
Det har hänt så jäkla mycke att jag inte ens hunnit tänka på att blogga, eller ens vara hemma och chilla.
Men vi tar v-slutets händelser nu dag för dag, så blir det lite klarare.
Alltså...

Fredag.
Dagen började som vanligt med träning på gymmet, och trots att motivationen var på minus, så lyckades jag pressa fram ett bra benpass.
Var glad och nöjd när jag åkte med Tobias till butiken, handlade för veckan, och sen körde hem för att äta lite.
Duscha, fixa sig och sen var det bara att haffa finaste Emilia för att åka ner till Hangö.
I Hangö stod Pokerrun på schemat, och vi gick där och spanade in... båtar.
Hehe.
Vi mötte även upp med Ronja och hennes polare en stund senare, och satt sen på Roxx och njöt av fint väder (för en gångs skull).
Efter några timmar i Finlands sydligaste delar så åkte vi tillbaka mot Raseborg för att göra oss klara för kvällen.
Karisnatten var ju i full gång, och det blev lite förfest hos Emilias innan vi gick vidare till gamel Affes.
Folk var igång och fiilisen på topp!
Blev en sån där random kväll, och jag tror jag chillade med allt och alla.
Var nog ingen skillna där på sällskapet: pratade, dansade och skrattade med hur många roliga typer som helst!
Blev dans tills krogen stängde, och då var det bara att ta micran tillbaka till Ekenäs och hoppa i säng.
Halv 5 var jag i säng och 10 skulle klockan ringa lördagmorgon...


Selfie med flickorna i Hangö, och egen selfie förstås före vi åkte ner.

Fiilisen före utgången till Affes!

Det skulle ju shottas tequila före också!

Lördag.

Klockan 8 vaknar jag att nån fruktansvärd lukt i näsan!
Tobias står och steker bacon och jag svär tyst för mig själv, för stanken är förfärlig och jag får inte sovit!
Ett par timmar senare är det bara att stiga upp, söndrig som få och sticka till gymmet.
Märker att dagen inte vill jag, så kör så småningom till fotbollsplanen nära vårt, där Lasse Näsmans Cup spelas.
Möter upp världens bästa Emilia där och vi dansar, pratar med alla trevliga typer och njuter av solen.
Visst hejjar vi också på de som spelar, men mest kör vi vår egen grej, haha.
Efter stund möter min fiinis Madde upp oss, och trots att hon kommit direkt från jobbet så är hon helt med.
Nån timme senare så far Emilia hem och vi kör med Maduskan lunch på Pub Niska.
Gött!
Sen tillbaka till planen, där det började vara färdigspelat.
Men så roligt att få träffa alla ändå ju <3
På eftermiddagen, efter allt roligt som redan hänt under lördagen, säger kroppen ifrån.
Trött, med ryggskott och irriterad lägger jag i sängen och försöker sova.
Blir inget av det trots att det verkligen skulle behövas, så planerna på att åka ner till Hangö skiter på sig.
Men, till kvällen möter jag upp Emilia och fortsätter på samma tema som kvällen före: FEST E BEST!
Förfest hos Mannström och sen till Ettan - mucho perfecto!
Men mojito och cider i magen så styr stegen mot dansgolvet, och där spenderar jag och partyprinsessan min största tiden av kvällen.
Och vilken kväll - hah!
Kul på alla vis, och jag fick igen bevisat att den här sommaren är nog den bästa på länge!
Att vara ung och galen är inget negativt, det är det bästa som någonsin skulle kunna hända!
När Ettan stängde, så blev man ju dit och rådda en stund innan vi gick till bilen.
Blev ett hastigt stopp hos polisen först, som föreslog att jag nog skulle sova med sällskapet vi hade med oss.
GICK NOG BRA SOM VANLIGT!
Hemma i säng halv 6, najs...

Team Cal de Mumma under Lasse Näsman Cup.

En sliten brud och en söt tjej <3

Mera fiilis och drickaa före Ettan.

Min party-sessa <3

Det var fiilis efter krogen också - förstås!

Kom hemkörandes passligt till soluppgången, heh.

Nej vetni, svårt att förklara men hade så jävla roligt, och nu tänker jag se på film och sen sova lite.
Har sömnskulder deluxe, och måste ta igen dem till nästa veckoslut, då det är Weekend Festival som gäller.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar