onsdag 5 augusti 2015

Till Finlands sydligaste spets

Godkväll alla!

Är jättetrött så tänker fatta mig kort, eller försöka iallafall.
Har haft en superbra dag med familjen på bl.a äventyr, och fick också inklämt träning här mot slutet.
Perfekt med andra ord.
Allt började alltså med att fixa sig redo för en utflykt till Finlands sydligaste spets: Tulludden.
Vi har pratat om det en tid att fara dit och gå längs naturstigen, och idag blev det alltså av.
Jag, Hanna och mamma åkte ner till Hangö i super-micran och startade vår utfärd.
Vi gick en paren kilometer ut till udden, njöt av solen en stund och gick sedan tillbaka.
Efteråt blev det lite mat i magen och som avslut på allt en promenix i Ekenäs.
Vi räknade att vi gått 10km i Hangö, plus sen allt extra till.
Så blev några steg idag, hehe.

La familia <3

En aning blåsigt var det riktigt ute vid udden.

Välkommen till Finlands sydspets.

Någonstans här hoppade det en hjort rakt framför näsan på oss.

Stenen som såg hela Finland.

Så fiiint!

Tidlösa vyer.

Ogräs, haha!

Finaste syster och finaste mamma <3

Dog matdöden!

Till kvällen nu, närmare bestämt klockan 9, så stack jag till gymmet.
Ville ändå träna fast vi varit igång hela dagen.
Blev alltså ett ryggpass och cardio på ett tomt gym, gissa min glädje?
Tror jag kommer att börja göra så nu också i framtiden att jag far senare och träna, var faktiskt jätte skönt.
Så jaa, nu är det en trött tjej som tackar för sig.
Ny dag imorgon,

PUSS!


Tomt gym - HALLELUJAH!

2 kommentarer:

  1. Nourgam är tydligen Finlands nordligaste spets, så tekniskt sätt har stenen "endast" sett hela Finland, inte världen. Det är hur som helst rätt så häftigt. 8D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajj saakeli :D då va de int så häftit!

      Radera