torsdag 27 augusti 2015

Torsdagsträning

Känns bra.
Känns otroligt bra efter denna torsdag.
Sitter och lyssnar på Years & Years, bloggar och tänker på hur bra allt kan vara ibland.
Just nu är jag i en sån sinnesstämning som jag skulle kunna vara i resten av livet, typ.
And I love it!
:)

Väckarklockan ringde klockan 9 idag, och tro det eller ej, men jag klagade inte.
Visste att tabata-intervaller på springmattan stod på schemat direkt, men såg nästan lite fram emot det.
"Vad är då Tabata-träning? Det är faktiskt väldigt enkelt. Det är 20 sekunder max ansträngning följt av 10 sekunders vila. Detta repeteras åtta gånger, vilket blir totalt 4 minuter. Intensiteten ska vara mycket hög, 170 % av maximal syreupptagningsförmåga"
Var dessutom badass och körde dubbelt så länge, så blev 8 minuter helvete för min del.
Gick dock bra, och begav mig efteråt mot Ekenäs och gymmet.
Väl där blev det också ett kanon ryggpass, där även cardion kändes lätt (trots tabatan).
Glad och hög på endorfiner mötte jag upp en person jag verkligen behövde en pratstund med.
Blev lunch på café och snack om mycket viktiga saker.
Skönt för själen liksom.
Tog även chansen i Ekenäs att köpa åt mig en jumpsuit som jag sett på nätet.
Blev verkligen överlycklig när det visade sig att den var mycket snyggare i verkligheten än på bild.
Happiness.
Så fiin min nya jumpsuit (ursäkta röran, nyinflyttad).
Möms!

Hemma i Karis blev det god mat, länk med syster och 30 minuter intervaller ännu till kvällen.
Märkte först nu när jag började blogga att jag faktiskt fått in 4 träningstillfällen idag, hehe.
Men gillar läget, så klagar inte.

Nu dock och sova, en dag imorgon också,

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar