söndag 31 januari 2016

Kokosbollar - recept!

Godkväll alla fina!

Någon kommenterade att om det är möjligt att få receptet till kokosbollarna jag lagade tidigare i veckan, och det är ju självklart!
Jag menar, om fler äter gott men hälsosamt av ett bra recept så måste det ju delas!
Idén fick jag HÄRIFRÅN , men ändrade lite då jag minskade lite kokosolja, satte inget salt, tillsatte lite proteinpulver med chokladsmak och lite stevia.
Tyvärr är jag ofta och experimenterar utan mått, så föreslår att den som vill prova kör på orginalreceptet.

Men jaa, underbart goda var dom, och för den som är rädd för dadlar (som jag) så skall jag berätta att de märks inte alls!
ENJOY!

HÄLSOSAMMA CHOKLADBOLLAR
5 dl havregryn
1,5 dl kokosolja
20 dadlar
3 msk kakao
havssalt
4 msk kaffe
2-3 msk honung

kokosflingor

Mixa i en mixer dadlar, smält kokosolja, kaffe och honung. Rör ner resten av ingredienserna, rulla till bollar och i kokosflingorna. Sätt dem i kylskåpet 30 minuter.
:)

1 kommentar: