tisdag 12 januari 2016

Out with a bang

Godkväll på er!

Denna vecka har inte startat på bästa sätt, men det tar igen sig.
Ni förstår, måndagen började med tidig väckning, skit mycke snö och halt som gjorde att vi nästan krockade, en lång och tung skoldag, och då förstås en trött och deprimerad Sofia.
Så den dagen tar jag och lämnar i det förflutna, tackar och bockar.

Denna tisdag däremot har varit helt suverän!
En riktigt ordentlig sovmorgon började dagen med, följt av ett jättebra ben/rumpapass på gymmet.
Var på så jäkla bra humör när jag kom från gymmet, att jag hade helt förträngt måndagens ångest.
Det hjälpte kanske också att mitt Boohoo-paket hade kommit.
Beställde det under rean, som en liten julklapp åt mig själv.
Heh.
Blev även lite handel, mat och så en massa grejjas här hemma.
Energinivån var på topp så fick en massa fixat.
Som ett plus i kanten fick jag också reda på idag att vi skall dissa skogen, och snart flytta in till centrum.
Herregud, ni vet inte hur skönt det kommer att bli!
Inte vara så himla beroende av bil, utan faktiskt kunna ta sig överallt gåendes.
Betyder att man kan supa varje helg, woopwoop (skojja).
Nej men seriöst, det kommer bli helt fantastiskt...
Vi trotsade även snöovädret och kylan, och for ut på en länk.
Så har liksom varit igång hela dagen idag, och det är ju alltid prima.
Får hoppas på en likadan morgondag.
:)

Men ha det skönt hörni,

PUSS!

Min sköna böna som räddade måndagen för mig.

Under den tiden jag var i Åbo, hade grannen hunnit få eld i sin lägenhet.
Tre brandbilar på plats, och tydligen rök så attan och tusan - good job!


Två saker som kom i mitt Boohoo-paket var en läppenna och en countour kit.
Ville förstås testa och leka lite, så det var förstås det jag gjorde idag.
Helt nöjd faktiskt, med tanke på att jag är långt ifrån bra på de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar