söndag 7 juni 2015

Sommaren äro kommen

Hej på er vänner!

Det har gått en stund igen, men det är endast p.g.a det att veckan varit fylld med program.
Stressade sönder mig under måndag - tisdag - onsdag, då de var mina tre sista dagar på praktiken och allt som skulle göras så måsta göras då.
Jag fick det som tur fixat, och sen var det bara att konstatera att jag har haft 10 sjukt bra veckor på Rosinne.
Tacksam får man vara över allt jag fått vara med om.

Sen stod ju några dagar i Åbo och skolan på schemat.
Åkte onsdagkväll dit och på torsdag blev det sista gången skola innan sommarlovet.
Efteråt var vi med alla fina tjejer och fira ledigheten med en par kalla på Cindy.
Härliga flickor!
<3
Blev även lite längre i Åbo för att vänta på Tobias som skulle skriva inträdesprov på fredag.
Den dagen var i sin helhet helt grym: där effektiv träning, shopping, sol, caféhäng och ett möte med Maduskan på kvällen gjorde den bra.
Ett gäng fina socionomer.

Ronja snyggingen <3

Ett glas kall Cola i väntan på inträdesprovet.

Igår, alltså lördag, blev det till en början ett svettigt träningspass med Sandra.
Länge sen senast, så uppskattade att jag hade lite sällskap på gymmet, hih.
Var också en sväng i solariet för att bättra på den icke existerande brännan.
Väl hemkommen passade jag även på att färga (och klippa) håret, när jag en gång var på G med att fixa mitt yttre, lolz.
En sak är dock säker, frissa blir jag aldrig - eller vad Madde?
:D

Nå, kvällen kom och outfit:en var färdig och det var bara att bege sig till Robbans.
Vi förade till bra musik ute i lusthuset och drickan flödade.
Man var ju passligt ripager när man kom till krogen - och där blev man ju inte nyktrare heller av tequila etc.
Men en superbra kväll blev det, där det dansades och pratades med allt och alla.
Så lycklig och tacksam över allt jag har.
4-tiden började vi sedan traska hemåt, och vid 5 slapp man äntligen i säng.
Solen sken då redan, och kroppen tyckte därför att en väckning halv 10 satt bra idag...

En glad Emilia och en glad Robban.

PÖSS!

Mera pussar!
 
Sol och fint när vi traskade hemåt.

Två, smått fulla individer...

Men denna söndag gick inte helt till waste heller.
Trots smått berusad vid morgonen ännu så steg jag senare upp och stack till Karis.
Årets första dopp stod på agendan, och tammifan om vi inte alla vågade fara i!
Jag, syster min och mamma var alla en sväng i det skitkalla vattnet och kan därmed säga att vinterpälsen är kastad för i år!
HALLELUJAH!

Tummen upp för att vi alla vågade fara i!

Tog en stund innan jag vågade gå i dock...

Men jag gjorde det, och som ni ser så var det ingen mysig upplevelse, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar