lördag 18 mars 2017

Cityklinikka Turku

Godkväll peepz!

Så nu kommer jag att förklara om gårdagens "hemliga" program tillsammans med Lina.
Vi valde att inte berätta något desto mer före vi for iväg till Åbo för att tyvärr är folk väldigt fördomsfulla.
Särskilt när det kommer till olika skönhetsingrepp, vilket var orsaken till vårt besök, hihi.

Det var dock inget stort ingrepp som skulle göras, utan vi hade bestämt oss med Lina för att fixa läpparna lite.
Vårt valda ställe blev Cityklinikka i Åbo, som var verkligen super!
Tjejen som gjorde våra läppar stod hur bra som helst ut med våra frågor och knäppa funderingar.
För jaa, nervösa var vi ju som fäään.
Nålar in i våra känsliga läppar är faktiskt inte så skönt, bedövning eller inte, ska ni veta.
Men det gick jättebra, och både jag och Lina klarade oss galant med hedern i behåll!

Det som vi sprutade in var en filler vid namn Hydryalix.
Det är en slags naturlig vävnad som går ut med tiden.
Resultatet blir heller inte några enorma "ducklips", som många förväntar sig, utan mera naturligt resultat.
Både jag och Lina var supernöjda efteråt, trots att vi såg helt grymma ut, haha!
Som om vi skulle ha varit i slagsmål.
Idag har redan svullnaden lagt sig lite, men det tar ännu about två veckor innan det riktigt resultatet syns.

Men jag är glad att jag gjorde detta, trots att jag aldrig funderat på det tidigare.
Ibland måste man unna sig något, och varför inte då nåt som kanske hjälper självförtroendet en aning?
Blir att leva sjukt fattigt nu en tid framåt, men det är värt.
:)

Nervositeten steg redan i bilen.

Valde att köra med bedövning fast jag tänkt att jag klarar mig, och tur de!

Två nervösa bruuudz.

 Lina var så modig att hon for först :D


Hur det typ sett ut idag: svullet och med synliga spår av nålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar