onsdag 9 november 2016

Suburbia

Godkväll peepz!

Vilken fin dag jag har bakom mig.
Eftersom det inte slutat snöa, och det under natten ökat med flera centimeter, så fanns det en del snöarbete att göra idag.
Vet att de flesta suckar åt det, men tro det eller ej, så gillar jag det.
Särskilt i bra sällskap så är det mesta kul!
Har alltså satt flera timmar på att vara ute och njuta av vintern.
Lite varmt te på det, och ni kan tänka er hur bra man mått.
Bueno!

Nåja, nog pratat om snön.
Känns som det och Trump är de ända samtalsämnen som diskuteras nu.
Så skall inte gå djupare in på nåndera.
Något jag förhoppningsvis blir lite klokare på är Kela:s system.
Har ett möte imorgon med en socialarbetare, då det skall diskuteras vad jag har rätt till för stöd.
Kommer nämligen inte att slippa (jepp, slippa) tillbaka till skolan förrän efter årsskiftet, vilket betyder inget studiestöd.
Har heller inte haft sjukintyg på snart en månad, så har liksom inte vetat vad jag har rätt till för stöd.
Med andra ord är jag typ pank, och fått leva på donationer (haha) och det jag haft sparat.
Jävligt jobbig sits, som förhoppningsvis ändras imorgon.
Du skall liksom veta hur du mår, och tillika veta och strida om dina rättigheter.
Huhhu, vetni.
Nej nu skall jag fortsätta på min nya favoritlåt, och sen smita ut på en promenad.
Ha det gött,

PUSS!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar