måndag 29 februari 2016

Byebye Sköldis!

Hej på er!

Är nog levande och välmående, även om det varit tyst som i graven här.
Ni förstår, hela helgen har gått åt till att städa, packa och flytta bort från Sköldargård.
Dessutom spenderades nästan hela fredagen i Åbo, så har liksom inte ens hunnit fundera på bloggen.

På tal om fredagen, det var nog en dag som var helt sjukt bra det!
Vi vaknade ju tidigt och stack iväg mot Åbo och Novia, där ett utvecklingssamtal väntade mig.
Gick ju förstås bra (toppstuderande hallå?!) och vi kunde sätta sikte mot IKEA direkt efteråt.
Vi var såpass i tid att de flesta låg hemma och degade ännu, så vi kunde gå och dallra bäst vi ville.
Hittade också en massa fint och kul till nya lägenheten, så var mycket lycklig efteråt.
Vid det laget hade magen börja kurra, och istället för att fara ut och äta så köpte vi lite tortillaingredienser och körde hemmamys istället.
Hur bra som helst!
Mätta och belåtna styrde vi stegen mot stan, där det blev shopping och senare Laser Tag.
Fyndade även nu allt från världens snyggaste bomberjacka till födelsedagspresenter.
Win - win liksom!
Laser Tag:en var också superkul, och efter ett spännande krig mot blåa och gröna laget så kunde jag konstatera att jag förbättrade mig sen förra gången.
Jaa, sen var det bara att köra hemåt, vila lite, gymma och avsluta dagen med att packa det sista för lördagen.

Min nya, snygga bomberjacka, och en taggad Laser Tag-spelare.

Hela lördagen däremot bestod av flytt.

Hade min kära familj med och hjälpa, och utan dem skulle jag nog varit i smeten.
För även om vi har slängt bort typ 40% av vår egendom som varit onödigt, så kändes det som sakerna aldrig tog slut.
Trodde inte det fanns en chans att få allt in ens i lägenheten!
Men med gemensamma krafter gick det till slut, och så småningom börjar den här nya kämppän se mysig ut!

FÖRE (även före det riktiga kaoset bröt ut)

EFTER (dock fattas några saker som vi fått upp nu senare, så mer bilder kommer)

Belönade oss med god mat, nami!


Söndagen gick förbi i städandets och uppredningens tecken, och mellan hann man ta det lite lugnt.
Annat var det idag, alltså måndag, då jag har tränat, handlat, pysslat ihop möbler, dejtat Josse, tränat igen och nu bloggat.
Cardio idag, och sprang både på gymmet och nu till kvällen.
Allt som allt har det blivit nästan 13km som benen fått springa idag, och jag är nöjd och belåten.
Det bästa är väl ändå det att jag slapp till gymmet idag på två minuter.
Tog heller inte bilen, utan cykeln var mitt färdmedel idag.
Faaan vad jag älskar att bo inne i stan, hih.

10km och ett tricep+bröstpass senare...

Nej hörni, imorgon skall jag till Åbo för lite skolgrejjs, så måste och sova nu.
Ha det gött,

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar