söndag 27 september 2015

En söndagsupdate

Hej på er!

Veckoslutet flög förbi i en sån jävla takt att jag inte alls hann med!
Fått göra mycket nytt och roligt, så fått en massa minnen till lagret.
För att kunna minnas dem när jag är gammal och skruttig så kommer jag berätta om fredagen och lördagen nu här.

Fredag.

Fredagen började med det vanliga gympasset, där jag körde slut benen och rumpan.
Blev också spring på springmattan för att riktigt pressa kroppen, och slut var jag ju definitivt efteråt.
Hem, långdusch på det och sen var det bara att packa och invänta Sandra.
Min fina gymkompis kom runt halv 3 och plockade upp mig, och så begav vi oss mot Åbo.
Där väntade en session på Model Lab.
Målet var att få en lyckad gruppbild på oss, då det inte finns så många bilder där vi inte är i gymkläder.
Nåjo, vi blev sminkade och lagade håret innan vi klev in i studion, där det fanns olika stationer som bilder skulle tas i.
Och med bra musik i bakgrunden kan ni ju tänka er hur det gick?
Jag och Sandra skrattade och hade kul, medan vi gjorde allvarliga miner och poserade.
Alltihopa tog helt sjukt länge, och vi var inte ens klara förrän halv 10 på kvällen.
Heller blev det inga bilder för min del, då jag är sjuukt kritisk och inte tyckte bilderna var värda 55 ege styck.
Tur så fick Sandra några riktigt snygga pics, så tomhänta kom vi inte därifrån (skulle varit nolot heh).
Efter hela grejjen tog vi sikte hemåt, och med mat i tankarna.
Båda var superhungriga då vi inte ätit på hela dagen, så blev lite snacks och filmmys för att avsluta dagen.
Perfecto!
<3

Blev en promenix till gymmet, superskönt i höstluften och bra extra cardio.



Sminkade och redo att köra, med en fiilis på topp (som ni ser heh).

 Lördag.

Väckarklockan ringde allt för tidigt, men det var bara att stiga upp och bege sig hemåt.
Sandra kastade av mig vid gymmet, jag tackade för en superrolig dag och så for jag och träna.
Fick vara nästan ensam, så kunde köra ett bra överkroppspass i lugn och ro.
Efter det blev det lite mathandel och en tripp ner till en uppfödare i skogen.
Jaa, vi har alltså varit efter en liten puppekanin till - och hon är så söööt att jag dör!
Daisy heter hon från och med nu, och är en grå lejonhuvad dvärgvädur.
Stampe och hon får inte ännu träffas fritt, utan måste lära känna varann genom stängsel, så att det inte blir bråk.
Hittills har det dock gått superbra och jag är hoppfull!
Iallafall så hann vi mysa med vår nya bebis lite, innan det ringde på dörren och Robban stegade in.
Det bjöds på kaffe, och så skvallrades det i flera timmar.
Hur roligt som helst!
När mannen sedan farit hem så var det min tur att söka mig vidare.
Följande destination var Karis, och tillsammans med Minna så åkte vi till Maddes gårdsfest.
Och vad fint den bruden hade fixat!
Vi satt alla runt ett långt bord, som täcktes av en massa gott som bruden grejjat!
Sällskapet och maten var mucho bueno, och när det blev dags för lekar så var alla taggade till tusen.
Vi blev indelade i lag och körde sedan olika stafetter.
Jag tror jag skrattade så magen krampade, och jag var nog inte den enda!
Efteråt blev det efterrätt, gott att dricka och frågesport - inget att klaga på alltså.
Dock började klockan bli så mycket, att jag var tvungen att tacka värdinnan för en super fest och hoppa in med Emilia och Sandra L. i bilen och sticka till Ekenäs.
Sista Ettanbesöket stod på schemat, och vi var redooo!
Tydligen var alla nyligen 18år fyllda också redo, för fan ändå om vi inte typ hörde till gamlingarna på krogen!
En massa 97:or/98:or vafan överallt, som inte visste ordet respekt eller etikett.
Men vi körde vårt eget race och herregud ändå en sån kväll!
Gick ju bra som vanligt...
Hemma alltför sent, efter både stängningsdags och efterfest.
Men hade bra sällskap så hade faktiskt en rolig kväll, haha!
Nu tar vi ändå sikte på en ny vecka, och nya roligheter.

PUSS!

Daisy - min nya bebis <3

Ett helt gäng fina brudar.

Hela bordet fullt med gött.

Norsk fylla med en twist var en av stafetterna.

Det skulle tas en bit av äpple och sen leta godis i mjöl.

Ett gäng mjöliga brudar.

Med Emilia och Sandra L. påväg mot Ekenäs och Ettan - woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar