torsdag 24 september 2015

Ekenäs marknad

Hösten är nu officiellt här!
Denna torsdag var det nämligen dags för Ekenäs marknad, vilket endast betyder en sak: sommaren är definitivt över.
Och det märktes tydligt, regnet öste nämligen ner när vi hoppade ur bilen för att gå ner till sandplan där marknaden hölldes.
Kul.
Men efter en stund så vek de gråa molnen vika, och solen sken istället.
Marknaden i sig var som den brukar, samma gamla stånd och samma försäljare med samma grejjs.
Så köpte ingenting, men fick en pratstund med en massa bekanta istället.
Och det är väl egentliga orsaken varför man släpar sig dit varje år.
:)

Annars har denna dag varit riktigt fartfylld.
Har inte satt foten i lägenheten på typ 12 timmar, utan varit runt världen istället.
Började med att väckarklockan ringde 7:15 för att tvinga mig till gymmet och träna.
Var inte det minsta taggad och satt istället klockan för att ringa 9:30.
Men nej, tog mig i kragen och steg upp för att göra mig klar.
Så blev faktiskt en grymt bra träningspass, efter många om och men.
*Stolt*
Hann även snacka en stund med Sandra, som också hon kom för att träna.
Vi planerade lite morgondagen, då vi kör girls night i Åbo.
Kommer bli awesome!

Nåjo, efter gymmet plockade jag upp Josse och vi cruisade mot Karis.
Där, mina damer och herrar, blev det tattoo-time!
Och herreminLord vad bra det blev!
Fick sån grym inspiration att jag måste absolut ta min tredje tatuering så fort som möjligt!
Dock drog det ut på tiden mer än planerat, så efteråt var det bara att gasa tillbaka mot Ekenäs för att möta min meatball Cessi.
Vi körde kaffedejt på Carl de Mumma och pratade om allt det senaste.
Myspys deluxe.
Detta följdes av det sedvanliga besöktet till Ekenäs marknad och lite butikshandel.
Hem och kvällslänk på det, och nu stupar jag nog i säng.
Tacksam för alla fina människor i mitt liv som gör att jag aldrig har tråkigt <3

PUSS!

Ville sååå ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar