måndag 31 oktober 2016

Kickstart

Hej på er!

Veckoslutet är bakom och en ny vecka har börjat.
Solen har strålat från nästan en klarblå himmel, vilket har varit en skön variation från det gråa.
Humöret har varit bra, och ingenting känns omöjligt vid det här skedet.
Det bevisades bl.a vid morgonträningen.
Började dagen med ett cardiopass på gymmet, som då gick bättre än förväntat.
Orkade igen med 65 minuter, och denna gång orkade jag också med 10km.
Detta har jag inte gjort sen jag började med mina mediciner och sjönk djupt in i depressionen.
I och med att jag slutat ta pillren så har jag mer hittat tillbaka till mitt gamla jag.
Så jag ser positivt på framtiden.
Klart det inte gått om än. men nu känns det iallafall som om det går framåt.
Och det gör mig glad.

Att känna glädje och lycka är också härligt igen.
Förstår inte alls pointen med att äta mediciner för att hålla humöret stabilt när du går omkring som en zombie.
Eller meningen är ju inte att du skall ha dessa djupa dalar som kommer i en depression, men priset är allt för högt om du sätter din lycka på spel.
Har hittat sätt att tackla de mörka så då känns det bättre att kunna känna glädje också.
Ger mer energi att orka kämpa.

Nej hörni.
Nu skall jag käka lite och mysa.

PUSS!

10km springande - woopppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar