lördag 21 mars 2015

Ett inlägg om träning

Nu skall jag ta och öppna mig angående mitt favoritämne, nämligen träning.
Jag gjorde nämligen något ikväll som jag inte gjort på väldigt länge: jag var ut på en riktigt lång länk.
Har ju nog varit ut och springa regelbundet, men det har blivit sträckor på typ 6 km.
På springmattan sen så har det blivit upp till dryga 10 km, men där finns ju inga uppförsbackar eller så.
Men ikväll, ikväll snörde jag Nike:sen och begav mig ut i kylan.
Slutresultatet blev en sträcka på dryga 12 km, och banne mig om inte jag skulle ha orkat längre!
Stannade inte för en sekund så det var spring hela vägen.
Dock var jag stolt, så stolt över att jag faktiskt gjorde det!
Tror det faktiskt är sju år sen jag faktiskt pressade mig längre än 10 km sist.
I know, sick.

Men springandet har inte varit min prio nummer ett på senare tid.
Har istället satsat på det jag älskar, nämligen att fokusera på att bygga snygg muskelmassa och därmed en snygg kropp.
Tycker nog om att springa, förstå mig inte fel, men efter 2013 (då jag var en cardiobunny med zero muskler) så har jag hittat passionen för tyngder.
Och jag vill ju göra det som jag brinner mest för.
Men nu har jag då bevisat för mig själv att jag visst kan, om jag bara vill.
Att jag dessutom orkade pressa mig upp för långa backar, öka takten märkbart med jämna mellanrum och avsluta allt med en slutspurt, säger mig mycket om min kropp och vad den klarar av.
Man måste bara tro på sig själv.

Från och med nu kommer detta att ske oftare, och sträckan kommer att öka med tiden.
Tänker dock inte bli nån maratonlöpare utan hålla det på en sån nivå där jag inte bryter ner de muskler jag byggt upp.
Tror det blir bra det här hörni.
Och med dessa tankar och känslor far jag nu och sova, har ett gympass med bästa Sandra som väntar imorgon.
Perfecto.

Blev en och två förbrända kalorier bara under kvällens löptur, och maxpulsen nådde nya höjder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar