onsdag 8 juni 2016

Sanningens minut (långt och personligt inlägg)

Hej vänner.
Nu kommer jag att ta och förklara varför här har ekat tomt i flera veckor.
Jag brukar ju inte vara den som lämnar bloggen åt sitt öde, men nu kunde det inte hjälpas.
Många har kanske redan räknat ut vad det kan vara, och andra har fått reda på det på andra sätt, men sanningen är ändå den samma.
Jag och Tobias har bestämt att gå skilda vägar.
Det har inte varit bra på en god stund, och efter lite diskussion så kom vi fram till att vi måste gå skilt.
Åtminstone se hur det känns, har vi växt ifrån varann eller finns det känslor kvar någonstans gömt?
Så vi avslutar det som vänner, vilket känns skönt.
Man vet ju inte vad framtiden bär med sig?

Har desperat försökt hitta lägenhet de senaste veckorna, men har inte haft så god tur.
Förrän nu.
Bostadsmarknaden på Facebook är helt galen, och hur jag än försökte så fanns det alltid någon annan som hann före.
Så jag provade på lite andra metoder (lika som när vi sökte lägenhet i Åbo), och tror ni inte jag hittade en perfekt?
En sviiiiiinbillig, ganska stor (för att vara en etta) och perfekt belägen etta väntar på mig till nästa tisdag.
Är väldigt excited, tillika som det är något nytt och spännande för mig.
Har aldrig bott på egen hand utan kämppisar, så skall bli intressant att se hur jag klarar mig.
Skall nog bli bra.

Under den här tiden har jag dock sovit hos Josse (tack <3) när det varit jobbigt eller på soffan hos Tobias.
I början var det extra jobbigt med allt, och alla känslor kändes kvävande, men nu känns det redan bättre.
Blev för mycket av allt, och jag har inte känt igen mig själv på en tid.
Men det skall väl förhoppningsvis ändra nu.
Är liksom ledsen och glad på samma gång, och det fuckar ganska hårt med en.
Sommaren är ju dock på kommande, och jag tror det kommer bli riktigt bra.
Har redan haft sjukt kul med en massa fina vänner, och hoppas på att allt kommer fortsätta i samma stuk.
Så för att i framtiden även kunna minnas allt så kommer här nu en bildboom på allt som hänt den senaste tiden.

Sköt om er babes!

27.5 var det dags för Sjundeå Cup, och jag var verkligen supernervös!
Men flickorna var duktiga, och trots att jag inte var i närheten på deras nivå, så hade jag kul!

Efter fredagens matcher blev jag hos Madde och mysa.
Så härligt att spendera tid med denna brud <3

Sist och slutligen gick det riktigt bra för Österholms brudarna, och jag är så stolt över dessa tjejer!
Kvällen avslutades hos Ellen, och ännu senare Ettan.
Prima!
På söndag (28.5) var det dags för flytt från Åbo...

Hela familjen var med, och där var det sen slut på ett kapitel i livet.
 Den dagen åt vi gött och hade det bra...

De två sista dagarna i maj, och första juni, var tre tunga dagar.
Många tårar och mycket mörker.
Onsdagen 1.6 satt vi på Alban med världens bästa Josse och bara pratade.
Tacksam <3


Under tiden tröttnade jag på utväxten, och säkert
som en nystart blev det igen en ljusare lugg.

På fredag blev det en helkväll med denna fina brud <3
Vi spelade tennis i närmare två timmar, och det var hur kul
som helst!

Efteråt belönade vi oss med ett dopp i det blå och lite filmmys.

Lördagen kom och det blev en spontan kväll för hela slanten!


Blev bl.a båt-häng med en hel massa roliga typer.

Kärlek <3

Ännu mera kärlek!

Alban var the place to be, innan någon lurades oss till Ettan, där det sen igen var fest för hela slanten.

Denna vecka har börjat med jobb, mera jobb, träning och nu en jävlig
flunssa.
Men bara uppåt härifrån känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar