torsdag 16 juni 2016

Do it today. Do it for you

Har märkt att tränande är nog nu det som gör att jag orkar kämpa vidare.
När allt annat känns som om det faller ihop, så är det ändå jag som styr hur hårt och vad jag tränar.
Jag har liksom kontroll över det.
Och jag tror det är viktigt att ha ens en liten känsla av kontroll när det känns som om resten av världen är okontrollerbar.
Då har du nåt av klamra fast dig vid när det känns så.
En form av trygghet liksom.

Tidigare började det nästan kännas jobbigt att stiga upp och cykla till gymmet, men nu är det nog det jag ser fram emot om dagarna.
Att röra på mig, släppa allt annat och bara fokusera på att pressa mig till det yttersta känns bra just nu.
Jag gillar läget.
Dagens pass gick dessutom mycket bra, och även om jag fasade lite för de intervaller jag brukar köra, så gick de som smort och kroppen kändes stark.
Den känslan lever jag länge på.

Nu blir det dock lite annat program, då diskhon (rören) gått sönder, och det springer gårdskarlar samt rörmokare här av och an.
Senare kommer Madde på besök, följt av familjen och sen ännu Emilia.
En dag alltså omringad av de finaste människorna.

Ha det bra!

True that.

Fick höra att jag såg mindre ut - perfekt motivationsboost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar