torsdag 5 maj 2016

Wappu16

Hej hallå!

Vappen i år spenderades i Helsingfors med mina hippiefriends, a.k.a wifey och sistah.
Efter ett tidigt träningspass på gymmet tillsammans med Sandra, sökte jag syster och så hoppade vi på tåget mot vår destination.
Ida mötte upp oss på tågstation i Helsingfors, och vi sökte oss snabbt mot Brunnsparken för lite picnic.
Där var en massa kuliga typer, och tillsammans med dem pratade, skrattade och söp vi.
Perus vappen, hah!
Haavis Amanda skulle få sin mössa, så det var vi ju också tvungna att gå och kolla på.

Vi hann en sväng hem till Ida för att byta kläder och mysa lite, innan vi stack vidare på fest.
En vappen-/födisfest hölls på Corner, och där fortsatte sedan supandet till halva natten.
Hur mycket roligt folk som helst, men ändå tog tröttheten över vid nåt tillfälle och vi tackade för oss.

Wifey und me på G.

Blötpicnic med en massa kuliga typer.

Vid nåt skede traskade vi ner från Brunnsparken för att kolla in Haavis Amanda.

Mössorna fick sättas på huvve...

...samma stund som Amanda fick sin.

Hippies since 1997<3

Till kvällen blev det alltså vappen/födisfest.

Offrade min tequila för dessa härliga brudar.

För var ingen brist på alkohol under drickaspelet.

 På söndagen fick vi ingen sovmorgon då ASK ordnade en 1 maj-brunch jag hört så mycket om.
Var taggad för dunderpartaj, men fick nöja mig med en lite mildare version av det.
Solen lös nämligen och folk ville så gärna vara ute och mysa, så stämningen var istället superchill.
Inget mig emot, då jag istället kunde njuta av den delikata brunchen, alkoholen, solen och förstås sällskapet.
Perfekt!

Någon timme senare var det bara att återvända till Ekenäs, efter en mycket lyckad vappen.

PUSS!

Första maj-brunchen på Cor:en.

Fint och varmt väder, hade det bra!

Mycket folk i gång.

Fina tjejer!

En verkligen lyckad helg, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar