söndag 27 december 2015

Julveckan BILDBOOM

Hej och godkväll på er!
Julen är nu över, och det har minsann varit en mysig och händelserik vecka!
Alla dagar något, och det är nog största orsaken till min bloggtorka.
Men nu tar vi det dag för dag, vad som hänt och vad jag gjort.
Heh, skojj!
:D

Måndag.
Denna dag började med en riktigt ordentlig sovmorgon, följt av ett bra pass på gymmet.
Cardio och triceps + bröst stod på schemat, och efter 62 minuter spring på springmattan så var ännu energin på topp och jag kunde slutföra resten av passet.
Hem och äta, städa och baka i väntan på att min meatball Cessi och Toffe skulle komma på besök.
Blev ett par riktigt mysiga timmar med glögg och pepparkakor, skvaller och en massa skratt!
Julklappar byttes också, och julfiilisen steg med flera grader.
Hih.
En liten julkorv.

Julmysigt.

Tisdag.
Träning stod förstås först på programmet, och jag körde ben och rumpa riktigt slut.
Handel på det, och sen blev det lite mera bakning och julklappsinpaketering.
Stressade en del innan Maduskan min kom på besök, och vi kunde sitta och snacka om allt och inget.
Mycket trevligt, och vid 7-tiden blev det skiftesbyte med mina hippies Ida och Hanna.
Vi firade en lite för tidig jul, med choklad, glögg och förstås, pepparkakor.
Även denna gång byttes julklappar, och Ida fick sin chokladjulgran jag suttit och plåtat ihop.
Besvärligt så fan, men så värt de!
När flickorna farit hem så blev det ännu att fara ut och föra julkort och klappar till folk i byn.
Så med andra ord var man riktigt slut när man stupade i säng.

Mina fina <3


Idas julklapp och födispresent för iår var en chokladgran, som jag haft in mind
redan sen i mars - hehe.


Syster funderade vad tusan hon egentligen fått.

 Onsdag.
Dagen före jul började även den med ett gympass.
Snabbt hem och fixa sig innan jag tog micran till Karis.
Där blev det julklappsinpaketering med syster, enligt tradition många år bakåt.
Lite familjemys hann vi också med, innan jag åkte tillbaka till Ekenäs.
Följande program var redan färdigt, då söta Josse skulle firas.
Hon hade nämligen födelsedag på onsdagen, så det passade perfekt med lite spetsad glögg och drickaspel både födisen och julen till ära.
Vi hade det så jääävla roligt, och kvällen gick alltför fort.
Tomteverkstad för fulla muggar - som ni ser.

Familj, släkt och vänner var snälla iår.

Senare på kvällen blev det bl.a Alias med dessa två filurer.

 Torsdag.
Julafton äntligen här, och jag och Tobias började med att öppna paketen vi fått av varann.
Vi hade alltså en riktigt mysig morgon, innan vi stack iväg på lite julträning.
Rygg stod på schemat på gymmet, och kan lugnt säga att det var inte sån farlig trängsel haha.
Hem och fixa sig, via Tenala och sen hem till familjen.
Julfirandet kunde alltså börja!
Vi hade en jättefin jul med hela, lilla släkten och måste ha varit snäll för fick så mycket paket.
En stort tack till alla som hjälpt julgubben, tacksam är bara förnamnet.
Efter många härliga timmar och ett roligt julfirandet så blev det till slut sängdags.

Granen vår, lika ståtlig och fin som alltid.

Det årliga julgransfotot + två puppeniner.

Julbordet - dukat och klart.

Syskonbild, hah!
Mommo och Daisy hittade varann.
Pötsligt stod julgubben i farstun med en massa paket.

I mina paket fanns bl.a en massa träningsgrejer (sport-BHn, sockor, träningsbyxor, HH vindrock, proteinbar m.m).

Också olika skönhetsprodukter, som smink, duschtvål och schampo, parfym, body lotion m.m.

Julgubben hämtade även en massa presentkort och cash så jag slipper och shoppa.

Lite olika klädesplagg fanns också, som sockor och underkläder, paljettklänning, toppar och skjortor.

Sen fick jag också en ny, ursnygg Guessväska, choklad, fiinfina muggar, nytt skal till fjongen, lakanset, te, ny klocka,
inredningsstuff, smörgåsgrill och ett nytt napakoru. Observera att napakorun fick jag av fammo - så sööt är hon!

 Fredag.
Tadadadam träning startade även denna morgon, men till skillnad från torsdagen så var gymmet fullsmockat denna gång.
Men fick kört mitt rumpapass, och efter en dusch och lite fix så blev det en sväng till Tenala.
Mys och bra sällskap, och efter några timmar så var det dags att sticka till kvällens förfest nr. 1.
Josse hade bjudit en massa härliga flicks (och pöjk) till sig, och festen var i full gång när jag anlnde.
Hur roligt som helst, och när gänget bestämde sig för att fara vidare till Ettan så tog jag mina saker och körde till Karis.
Hade bestämt mig för att köra på Affes på juldagen istället för Ettan, och parkerade mig först på förfest nr.2 hos Petras med en massa härliga typer.
Mycket skratt senare blev det att dra sig till krogen, med fiilisen på topp!
Dock blev jag verkligen besviken på stället, då det var verkligen bara 18-åringar där som spydde och betedde sig som as.
Så efter att ha kämpat i en och en halv timme med att försöka få fiilisen upp, så sket jag i det och stack därifrån.
Bästa beslutet under kvällen.
Körde tillbaka till Ekenäs, och började köa för att slippa in till Ettan.
Krogen och narikkan var förstås full, men efter ett tag snajjade jag att lämna rocken i bilen och helt enkelt smyga mig in via tobaksdörren.
Hade ju redan armbandet för inträdet, då jag betalat in mig på Affes.
Win-win liksom!
Så plötsligt var partyt igång, och jag dansade med Josse et co. och skrattade i flera timmar.
Pratade med en massa roliga typer, och dansade sista dansen sjungande för fulla muggar.
Jävligt rolig kväll, och jag kan inte annat än tacka mig själv för att jag fattade att byta krog.
Lönade sig för mig.
Efter 4 stupade jag i säng, dödstrött.

Ready to parteey!

 Lördag.

Även om jag var halvdöd när väckarklockan ringde, steg jag upp och stack på gym.
Tur det, för Sandra råkade vara där och vi kunde catcha upp på allt som hänt och varit.
Superkul!
Hem, och sen till Karis för att fara till mommo och mofa på middag.
Sista gången julmat för iår, och riktigt mysigt var det.
Skönt att bara ta lugnt och umgås emellanåt. behövs liksom sånt också.
Väl tillbaka i Ekenäs blev det en länk, följt av filmmys i soffan.
Och jaa, nu bloggar.
Imorgon fortsätter vilandet efter en hektisk vecka, och jag tror kroppen tackar.


Hoppas ert julfirande har varit mysigt och givande.

PUSS!


Myyys med familjen <3

Karkkii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar