fredag 4 december 2015

Ibland händer det

Alltså neeeej en sån jobbig fredag!
Lång dag på praktiken, och det kändes faktiskt som om timmarna aldrig tog slut.
Mycket skrik och kaos, och jag kände att tröttheten kom smygande.
Efter klockan fem så var det bara att åka hem, laga mat och lägga sig i soffan och vila.
Låg och halvsov när Tobias tyckte att han skulle ut på länk.
Jess - i stormen!
Hade redan då morkkis över att jag inte for på gym direkt efter praktiken (har varit sex dagar i veckan hittills som tidigare, så varför skippa nu?) så tvingade mig själv att stiga upp.
Tro mig, lätt var det inte, och jag var tvärtom bombsäker på att jag skulle fara och sova klockan nio.
Men nu trotsade jag alltså mitt trött sinne och döda kropp, och for ut i stormen.
Blev, tro det eller ej, backintervaller utanför lägenheten.
Passligt brant backe och passlig längd, så en tio gånger körde jag fullt upp och jogg ner.
Hjärta pumpade helt galet, och endorfinera bara sköljde över mig!
Alltid lika härligt att träna trots att man mått bajs före!
Sen blev det ännu lite rumpaträning i kämppän, och plötsligt hade 90 minuter gått.
Ett helt vanligt pass alltså blev gjort ikväll, och jag är sjukt stolt.
:)

Igår så blev det sen igen perus program i form av praktik och träning på gymmet.
Efter det så träffade jag Josse, och vi gjorde något inte-så-vanligt.
Vi hoppade in i micran och körde till Karis, där ett par timmar hos Sara stod på schemat.
Tatuerngsfix var alltså temat, och Josse var den som skulle under nålen.
Jag var bara med som sällskap.
Blev en massa skratt och beröm - en rolig kväll helt enkelt.
Superduktiga Sara och en härlig Josse!

Nu väntar jag bara på att få hoppa i säng, så morgondagen kan börja.
Skall börja lördagen med träning, sen mat hos fammo, pepparkaksbak hos momi och mofi och sen på kvällen glöggrunda 2.0 och kanske Affes.
Full rulle alltså, jajjamän!

Ha det bäst,

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar