söndag 8 november 2015

Återuppstått

Godkväll på er!

Söndagen är snart förbi, och jag börjar bli en aning nervös.
Imorgon börjar praktiken, och denna gång blir det som dagistant igen.
Skillnaden från förra gången vi praktiserade på daghem är att nu skall jag veta så mycket mera och ha en helt annan roll.
Ni förstår, jag skall vara ett proffs på endast kurser och de 6 veckorna vi var sist på dagispraktik.
Skrämmande och utmanande på samma gång.

Nå, innan dessa 6 veckor sätter igång så fick jag ha några kuliga dagar i Åbo.
På torsdag blev det roadtrip tillbaka till Raseborg tillsammans med bästa Emilia och Sierran <3
Helt klart det bästa sättet att färdas fram och tillbaka.
Blev lite mys efteråt också, så perfekt på alla sätt!

Rooooooooadtrip!

Fredagen började med ett bra pass på gymmet.
Fanns lite planer redan då gällande kvällen, men inget var säkert så det planerades vidare.
Slutresultatet var dock samma som det talats om: en utekväll på Monkey där Darude dj:a.
Så på kvällen hoppade vi in i Robbans Nissan och åkte iväg tillbaka till Åbo, tillsammans med Tobias, Emilia och Josse.
Sjukt rolig bilresa, och fiilisen var minst sagt på topp!
Hos Emilia förade vi vidare, och sen senare blev det äntligen dags för krogen.
Och yeaaaah buddy - de va stiiil!
Vi var brudarna som ägde dansgolvet, och det var där vi spenderade största delen av tiden.
Mycket roliga typer också ute, så inget att klaga på.
Dock blev det ingen övernattning i Åbo som tänkt, utan klockan 3 på natten startades färden tillbaka mot Ekenäs.
Jag körde.
Jag hade karaoke för mig själv för att hållas vaken, så allt gick finfint!


Förfest-selfies!

Drickaspel hör ju förstås till!

Min partyprinsessa <3

Lördagen blev det ett gympass efter alltför lite sömn.
Men lite PWO på det och man orkade pressa ändå.
Tur det, för efter det skulle man ännu orka med handel, städning, kalas och ett besök till Karis.
Fullt upp och slocknade gött i sängen när det äntligen blev dags.

Söndag, och har bara firat pappa och morfar.
Även förberett för praktiken med allt som det innebär, och försökt lugna nerverna.
Blir nog bra.
Men får skriva imorgon hur allting kommer att se ut,

PUSS!

Lite gött hos momi & mofi.

Världens bästa pappa fick en liten farsdagsgåva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar