tisdag 22 augusti 2017

Silence

Jaa, hej hörni.

Så som mången annans så står också min blogg och ekar tom.
Kan inte ens skylla på att jag varit på resa och det skulle bero på det, utan har enkelt bloggtorka just nu.
Eller kan man ens säga bloggtorka, känns som om det finns en massa att skriva om, men energin är på minus istället.
Orkar med absolut ingenting just nu.
Dit hör bl.a att stiga upp från sängen och slå på datorn.
Vet inte om det beror på att jag haft flunssa snart en månad, och stegring/feber de senaste dagarna.
Mår inte helt hundra i vilket fall som helst.
Smått tröttsamt.

Nå, sommaren börjar snart vara över och för min del är det endast en terassrunda och lite kräftisar kvar av det inplanerade roliga.
Sen är programmen slut och ett äventyr står framför dörren istället.
Har kanske inte nämnt det desto mer här på bloggen, men mitt liv är på väg att ta en helt ny riktning.
Då jag en god stund har haft en känsla av att jag måste slippa bort härifrån, så är det precis det jag kommer göra i slutet av september.
Då jag nämligen jag och Emilia vårt pick-o-pack och drar till Australien.
Jepp, ni läste rätt.
Vi har ansökt om visum och internationellt ID, sökt hyresgäster och försökt förbereda oss på olika sätt.
Känns som om jag inte riktigt greppat det än, och trots att tänka på det känns en aning nervöst, så vet jag att detta måste göras nu.
Working Holiday är den officiella termen på vår resa, vilket betyder att vi kommer att jobba under vår resa.
För att finansiera den förstås.
Borta kommer vi vara about en 9-10 månader, så det är ingen liten resa det är frågan om.
Huhhu, fyfan så skönt alltså.

Nåjo, men mera om det senare.
Nu kommer jag bomba er med random bilder från de senaste veckorna, så att jag i framtiden kommer komma ihåg vad fan jag gjorde sommaren 2017 riktigt.
Så ha det gött,

PUSS!

Fick in en träff med bästa wifey på tisdag 15.8 när vi kom hem från Rhodos <3

Följande dag var jag och finaste Emilia på utställningen "Femistisk sommar".

Var minsann en intressant upplevelse...

Försökte vara normal. Tråkigaste fem sekunderna av mitt liv.

Nä men faktiskt intressant att göra nåt som utställning emellanåt.

Passade på att ta lite selfien tillika med lejonmanen.

Har varit många fina kvällar för promenader.

Har försökt vila upp mig riktigt ordentligt, men än har inte kroppen gett med sig.

Min fin-korv <3

Vi blåste bubblor över hela Prästängsgatan igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar