onsdag 8 november 2017

Week 7

Hej peepz!

Hur mår ni?
Hur har ni det?
Har det hänt nåt kul?
Har det hänt nåt mindre kul?

Sitter här med mitt morgonkaffe, och för första gången på en god stund så längtar jag lite hem.
Eller inte hem som i vardagen där och allt vad det betyder, utan i princip alla fina typer på hemmaplan.
Jag saknar att gå ut och gå med Sandra i tröst/skvaller/träningssyfte, saknar att sitta i Linas soffa och bara prata, saknar att chilla på Josses balkong, saknar alla härliga tjejkvällar, alla spontana resor och besök me prima typer, saknar mina fina flickor som är och har varit utomlands längre än mig, saknar att kunna fara hem och vila hos de jag anser hör till min familj, och saknar att kunna stanna upp när jag känner för det.
Förstå mig rätt, vi har det superbra här och jag älskar vårt lilla äventyr, men idag är helt enkelt en del av mig och saknar alla härliga människor hemma lite extra.
Så läser du denna text och känner dig träffad, ta åt dig, jag saknar dig extra mycket idag.
❤️

Nå annars då?
Jo här fortsätter vi som tidigare.
Arbetsintervjun gick åt helvete, så fortsätter leta arbete, träna, leka housewife och umgås med alla våra fina roomies.
Vi har t.ex allt mer börjat laga mat tillsammans som en familj, och äta runt stora bordet, så samhörigheten är högre än någonsin.
Så mycket vänskap och kärlek i vår lilla flat, att skulle jag få så skulle jag vela fira jul med dessa typer (inte möjligt dock).
Skojar även ofta att jag borde filma in allt som händer, klippa ihop det till 45minuters avsnitt och sälja till MTV, för så mycket drama och happening är det här, haha!
Welcome to the Melbourne Shore!
To be continued...

Så ja, livet fortsätter.
Ska nu fortsätta dagen med ett gympass och senare se ifall jag skulle hitta på nåt kul.
Den som lever få se.
Så ha det fint alla,

PUSS!

Docklands (där arbetsintervjun hölls) var magiskt.

Samma kvälls hölls lite fest i lägenheten.

Mera bilder får jag (igen) inte upp då bloggen inte samarbetar.
Tyvärr.

3 kommentarer:

  1. Saknar dig med <33

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag skulle gärna vilja använda några inlägg ur din blogg som forskningsmaterial för min doktorsavhandling om språkanvändningen i finlandssvenska bloggar. Jag hittade tyvärr ingen e-postadress att skicka mer information till, så om detta låter intressant ber jag dig att höra av dig till mig per e-post (lierkrst@student.jyu.fi) inom november månad.

    SvaraRadera