måndag 25 september 2017

Australien - nu händer det

Har inte fattat det än.
Imorgon tar jag min rinkka och min ryggsäck och sticker till Australien.
Hur sjukt är inte det?
Fattar inte det, kan inte egentligen begripa det.
Mitt livs äventyr står vid dörren, och jag är så redo som jag aldrig kommer bli!
Har för länge sedan tröttnat på hur det alltid tycks finnas en viss olycklighet i mig, trots att livet är great!
Man kan inte läka i samma miljö där man blev sjuk, har jag hört.
Tycks stämma.
Så nu lämnar jag allt bakom mig, vänder blad och börjar arbeta med mig själv i ett helt annat land.
Orkar inte vara ledsen mer, vill vara mig själv igen, vill vara glad.
Och det kommer jag bli.
Heh.
:)

Kommer försöka uppdatera så gott det går här på bloggen, samt Instagram och Facebook (& Snapchat) förstås.
Följ mig och min resa i de kommande nio månaderna, och ta del av min nya vardag här:
IG: sofiacaroliin
Snap: sofiacarolin

Tills dess får ni en liten recap i bilder på vad som hänt den senaste tiden.
Ha det gött!

Förra onsdagen var ju sjukt jobbig, men tack vare Sandra kändes det mycket bättre sen.

Ekenäs visade sina bästa sidor under vår promenix.

Lina gav ett superfint ankelsmycke, och jag tänker aldrig ta av mig det <3


På fredag blev det marknaden med denna dina tjej <3

Satt bra med en kaller under marknadsyran.

Mindre bra satt det med vaccin för 250 euro...


Efter marknaden befann jag mig plötsligt i en hall, där det var dunderfest pågångs.

Finaste Emilia var förstås där <3

Vi hittade även mycket danssuget sällskap.


Sjukt kul, och vi dansade heeela natten!


På lördag bjöds det på traditionellt finskt hemma, för att jag inte i misstag heller skall glömma.

Sista dagen i Finland har bestått av familjemys, stressande med allt och en massa tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar